Sledovanost esportu se meziročně zvýšila o 34 %

11.4.2022

Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 34 %, v počtu odsledovaných hodin pak o 20 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou suverénně  Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

 

Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok českých úspěchů a návratu publika. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2021. Studie porovnává soutěže v celkem 9 metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti, mediálním pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

 

V 6 z 9 sledovaných metrikách se nejvýše umístila Sazka eLEAGUE, nejvyšší sledovanost na platformě Twitch pak měla liga Mastercard Hitpoint Masters. Vysokých čísel v analyzovaných metrikách dosáhly také soutěže Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách a COOL Ligy, které organizuje agentura PLAYzone.

 

Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, a Counter-Strike: Global Offensive. Meziročně se zájem diváků na platformě Twitch zvýšil o několik desítek procent (+34 % v počtu zhlédnutí a +20 % v počtu odsledovaných hodin). Nicméně organizátoři upouštějí od vysílání na platformě Facebook. Tam kumulovaná sledovanost poklesla o dvě třetiny.

 

„Analýza českých esportových soutěží je pro nás dlouhodobě velmi důležitá, neboť přinášíme partnerům našeho odvětví relevantní a měřitelná data. Zároveň se organizátoři mohou podívat, jak si vedou ve srovnání s ostatními a nastavit své strategie do dalších let. V neposlední řadě studie nabízí zájemcům z řad široké veřejnosti komplexní úvod do systému českých lig a turnajů,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

 

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2020 a 2021 velmi podobné. O 8 % vzrostl celkový počet článků, avšak hodnota AVE, která odráží hodnotu mediálního prostoru klesla, a to také o 8 %. V roce 2021 však byla situace jiná, neboť se obnovily velké sportovní akce a uskutečnilo se například fotbalové Euro či Olympijské hry v Tokiu. A právě o mediální prostor sportovních médií soupeří esporty a tradiční sporty stále častěji.

 

Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

  • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 912 315 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 629 339 hodin
  • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Mastercard Hitpoint Masters – 1 368 diváků
  • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Sazka eLEAGUE – 13 227 diváků
  • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 354 400 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 273 článků
  • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 15,91 milionu korun
  • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: Sazka eLEAGUE – 813,53 GRP
  • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 164 000 korun.

 

 

Celou studii najdete ZDE.

Poslední aktuality