Sledovanost esportu v Česku meziročně vzrostla dvojnásobně
Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 92 % a v počtu odsledovaných hodin dokonce o 113 %. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou pak Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends. Analýza proběhla pod odborným dohledem expertů ze společnosti Dentsu Czech Republic.
Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok sebevědomí a prázdných hledišť. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 7 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2020. Z údajů jednoznačně vyplývá, že největšími soutěžemi v Česku jsou seriál COOL Lig, Hitpoint Masters, Sazka eLEAGUE a Vodafone MČR v počítačových hrách. Žádná z těchto soutěží není dominantní ve většině měřených metrik. Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, kterou sledovali diváci pouze na Twitchi, a Counter-Strike: Global Offensive. Ten se těší oblibě nejenom na platformě Twitch, ale také na Facebooku.
„Cílem naší analýzy je prezentovat fakta z esportového trhu a pracovat s jednotnými metrikami tak, aby nedocházelo k jejich dezinterpretaci. Chceme ukázat podobu českého esportu na základě tvrdých a zároveň veřejně ověřitelných dat. Výsledkem je vytvoření uceleného přehledu českých soutěží pro partnery esportu i zájemce z řad širší veřejnosti,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.
Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. I zde byl zaznamenán výrazný meziroční nárůst. Počet článků týkajících se jednotlivých soutěží vzrostl oproti roku 2019 o 123 %. Největší mediální pokrytí v roce 2020 dosáhli COOL Ligy a Sazka eLEAGUE, které obě čerpají především z propojení s největšími mediálními domy v Česku, konkrétně mediální skupiny Prima, respektive CZECH NEWS CENTER.
Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:
- Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Hitpoint Masters – 1 314 413 zhlédnutí
- Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Hitpoint Masters – 428 360 hodin
- Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Vodafone MČR v počítačových hrách – 1069 diváků
- Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Vodafone MČR v počítačových hrách – 12 169 diváků
- Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 1 100 493 zhlédnutí
- Nejvyšší počet online mediálních výstupů: COOL Ligy – 930 článků
- Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: COOL Ligy – 21,53 milionu korun
- Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: COOL Ligy – 1468,17 GRP
- Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 300 000 korun.
Celou studii najdete ZDE.